آموزش دانلود رایگان تصاویر راداری (سنتینل 1) + فیلم آموزشی

آموزش دانلود رایگان تصاویر راداری (سنتینل 1) + فیلم آموزشی

تصاویر راداری که توسط سنجنده های فعال دریافت می شوند، در سنجش از دور بسیار پر کاربرد هستند. در این پست در مورد این سنجنده ها صحبت کرده ایم.
نویسنده: admin
تعداد بازدید: 1809
انتشار: 1401-5-21

دانلود تصاویر راداری

تصاویر راداری یکی از جذاب ترین داده های رستری سنجش از دور است که کاربرد های فراوانی مانند تشخیص مناطق سیل زده و میزان خسارات ناشی از زلزله دارند. در حال حاضر ماهواره ها و سنجنده های مختلفی در حال دریافت و انتشار رایگان این نوع تصاویر می بادشد. معروف ترین این سنجنده ها، سنجنده سنتینل 1 می باشد. اما سنجنده های دیگری مانند ALSO POLSAR نیز این داده ها را ارائه می دهند. در ادامه در مورد دانلود تصاویر سنتینل 1 صحبت خواهیم کرد.

پست های مشابه :
سرفصل های این پست :
  1. تصویر راداری
  2. دانلود تصاویر سنتینل 1

 

سنتینل 1

ماهواره سنتینل 1 یکی از ماهواره های فعال پرتاب شده است که  عملیات اخذ تصاویر راداری را انجام می هد. می توان گفت که این ماهواره برای ایجاد یک آرشیو داده های طولانی مدت سازگار ساخته شده برای برنامه های کاربردی مبتنی بر سری های زمانی طولانی کار می کند. همچنین باید دقت کنید که این سنجنده در سال 2014 عملیاتی شده است، بنابراین برای پایش سری زمانی قبل از این تاریخ، امکان استفاده از آن وجود ندارد.

آموزش دانلود تصویر سنتینل 1

 

دانلود تصاویر سنتینل 1

برای دانلود تصاویر راداری منابع مختلفی وجود دارد که این داده ها را به شکل رایگان در اختیار عموم قرار می دهند. در این پست قصد داریم تا در مورد پایگاه داده cupernicos که یکی از وبسایت های ارائه دهنده تصاویر سنتینل 1 است صحبت کنیم. باید دقت کنید که این پایگاه داده مخصوص داده های سنتینل طراحی شده و تصاویر سایر ماهواره ها در این پایگاه داده ارائه نمی شود. برای دانلود تصاویر سنتینل 1 از گام های زیر پیروی کنید.

 

1_ ورود به پایگاه داده

دقت کنید که قبل از شروع دانلود تصاویر راداری سنتینل 1 باید در این وبسایت وارد حساب کاربری خود شده باشید. سپس وارد پایگاه داده cupernicos شوید. تا تصویر زیر برای شما نمایش داده شود.

دانلود تصویر sentinel 1

 

2_ تعیین منطقه مورد مطالعه

با استفاده از ابزار های سمت راست یک پلی گون به دور منطقه مورد مطالعه خود رسم کنید. برای این کار از تصویر زیر استفاده کنید.

آموزش دانلود تصاویر راداری sentinel 1

 

3_ اعمال فیلتر

حال در منو سمت راست می توانید بازه زمانی مورد نیاز خود را وارد کنید. دقت کنید که در این گام تیک گزینه mission: sentinel 1 را فعال کنید. در این گام بر اساس تصویر زیر عمل کنید.

آموزش دانلود تصاویر راداری سنتینل 1

 

4_ دانلود تصویر سنتینل 1

بعد از اعمال فیلتر های مورد نظر می توانید با کلیک روی آیکون جستجو تمام تصاویر موجود برای منطقه مورد مطالعه در بازه زمانی وارد شده را مشاهده کنید.

نحوه دانلود سنتینل 1

 

دقت کنید که در این پایگاه داده شما باید ابتدا درخواست تصویر خود را برای سرور ارسال کنید. بعد از حدود 24 ساعت قابلیت دانلود تصویر مورد نظر برای شما فعال خواهد شد.

سایر مطالب ناشر
آموزش رایگان استخراج آبراهه در آرک جی ای اس پرو
آموزش رایگان استخراج آبراهه در آرک جی ای اس پرو در این آموزش می توانید نحوه ترسیم آبراهه (stream) را در نرم افزار arc gis …
آموزش خروجی گرفتن در گوگل ارث انجین + فیلم آموزشی
آموزش خروجی گرفتن در گوگل ارث انجین + فیلم آموزشی می توان گفت استفاده از گوگل ارث انجین بدون دریافت خروجی بسیار بی فایده است. …
آموزش ساخت شیپ فایل در سامانه وب جی ای اس geors
آموزش ساخت شیپ فایل در سامانه وب جی ای اس … در این فیلم آموزشی می توانید نحوه ساخت شیپ فایل و داده های وکتوری در …
شاخص آب تفاضلی نرمال شده | NDWI چیست ؟
شاخص آب تفاضلی نرمال شده | NDWI چیست ؟ شاخص آب تفاضلی نرمال شده یا ndwi یکی از شاخص های مهم سنجش از دور …
ارتباط با ناشر

admin

admin

وضعیت در سایت: مدرس

کامنت ها
Co

تعداد کل کامنت ها: 2
Us
arya ahmedy 1402-2-1
بسیار عالی
Us
رضا معزی نسب 1401-10-4
عالی بود

GeoRS.ir


خلاصه ای از GeoRS

هدف ما آموزش رایگان مباحث سنجش از دور و سیستم های اطلاعات جغرافیایی است. در این زمینه قابلیت هایی را فراهم کرده ایم تا به ساده ترین روش مباحث را یاد بگیرید و در نهایت سطح خود را در آزمون ها بسنجید.

آموزش و آزمون رایگان هدیه بگیر

در شبکه اینستاگرام ما هر روز با پاسخگویی صحیح به سوالات آزمون و آموزش رایگان هدیه بگیرید.

دوره های رایگان GeoRS

با کلیک بر روی هر بخش آموزش ریگان آن را دریافت کنید. تمامی آموزش ها به صورت انلاین پخش می شوند

با خیال راحت خرید کن