آموزش دانلود تصاویر ماهواره ای سنتینل 2 + آموزش تصویری

آموزش دانلود تصاویر ماهواره ای سنتینل 2 + آموزش تصویری

تصاویر ماهواره ای سنجنده سنتینل دو به دلیل کیفیت بالا و وجود باند های مناسب بسیار پرکاربرد می باشد. در این پست نحوه دانلود این تصاویر بررسی شده است.
نویسنده: rahmati
تعداد بازدید: 1958
انتشار: 1401-8-26

ماهواره سنتینل 2

تصاویر ماهواره ای سنجنده سنتینل 2 یکی از با ارزشترین تصاویر رایگان حال حاضر سنجش از دور است که در علوم مختلف مانند عمران، محیط زیست، زمین شناسی و سایر علوم مرتبط کاربرد های فراوانی دارد. این سنجنده با ارائه باند های مرئی با دقت مکانی 10 متر و باند های فروسرخ با دقت 20 متری، تصاویر بسیار واضحی را برای انجام پردازش ها در پژوهش مختلف، در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

پست های مشابه :
سرفصل های این پست:
  1. ماهواره سنتینل 2
  2. آموزش دانلود تصاویر سنتینل 2

 

آموزش دانلود تصاویر سنتینل 2

در این پست قصد داریم تا نحوه دانلود رایگان تصاویر سنجنده سنتینل 2 از سرور های glovis را بررسی کنیم. در این سایت علاوه بر داده های سنتینل دو می توان تصاویر ماهواره های دیگر مانند لندست و EO1 را نیز مشاهده و دانلود کرد. باید اشاره کرد که این سایت یکی از سایت های زیر مجموعه USGS می باشد که داده های متعددی را ارائه می دهد. برای دانلود بر اساس گام های زیر عمل کنید.

 

1_ ورود به GLOVIS 

از سال 2001، USGS Global Visualization Viewer (GloVis) برای دسترسی به داده های سنجش از دور در دسترس کاربران قرار گرفته است. در سال 2017، برای رسیدگی به فناوری های در حال تغییر اینترنت، دوباره طراحی شد. برای ورود به سایت بر روی لینک بالا کلیک کنید تا صفحه ای مشابه تصویر زیر برای شما باز شود.

 

اموزش دانلود تصویر سنتینل 2

 

همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است شما باید ابتدا یک حساب کاربری رایگان برای خود بسازید. به این منظور بر روی گزینه login کلیک کنید. صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما باز خواهد شد. در صورتی که حساب کاربری دارید نام کاربری و رمز خود را وارد کرده و بر روی signin کلیک کنید. در غیر این صورت با استفاده از گزینه create account یک حساب کاربری برای خود بسازید.

اموزش دانلود سنتینل 2

 

بعد از ورود به حساب کاربری به صفحه ابتدایی سایت برگردید. مانند تصویر زیر ابتدا با کلیک بر روی گزینه افزودن دیتاست، می توانید سنجنده یا ماهواره مورد نظر خود را انتخاب کنید. همانند تصویر زیر ماهواره سنتینل 2 را انتخاب کنید.

آموزش نحوه دانلود تصویر ماهواره سنتینل دو

پس مانند تصویر زیر ماهواره سنتینل 2 را انتخاب کنید.

سنتینل 2

 

مانند گام قبلی می توانید با استفاده از فیلتر های موجود بازه زمانی تصویر مورد نظر و یا میزان پوشش ابر را در تصویر مشخص کنید. حال بر روی علامت + کنار گزینه dataset metadata filter کلیک کنید و پارامتر ها را مانند تصویر زیر تنظیم کنید. با تنظیم این پارامتر ها میزان پوشش ابر در تصویر خروجی کمتر از 10 درصد خواهد بود. بعد از تنظیم پارامتر ها گزینه add dataset filter را انتخاب کنید.

دریافت تصویر sentinel 2

 

همچنین برای تنظیم بازه زمانی اخذ تصویر بر روی علامت + کنار گزینه Common Metadata Filters کلیک کنید و filter type را روی aquization date بگذارید تا بازه های مورد نظر ظاهر شود. در نهایت می توانید بر روی نقشه تصاویر خود را مشاهده کنید. با استفاده از گزینه های next و previus تصاویر را تغییر دهید. بعد از پیدا کردن تصویر مناسب رو روی گزینه دانلود کلیک کنید تا تصویر دانلود شود.

دانلود عکس سنتینل

 

سایر مطالب ناشر
ارتباط با ناشر

rahmati

rahmati

وضعیت در سایت: دانشجو

کامنت ها
Co

تعداد کل کامنت ها: 1
Us
arya ahmedy 1402-1-13
بسیار مفید

GeoRS.ir


خلاصه ای از GeoRS

هدف ما آموزش رایگان مباحث سنجش از دور و سیستم های اطلاعات جغرافیایی است. در این زمینه قابلیت هایی را فراهم کرده ایم تا به ساده ترین روش مباحث را یاد بگیرید و در نهایت سطح خود را در آزمون ها بسنجید.

آموزش و آزمون رایگان هدیه بگیر

در شبکه اینستاگرام ما هر روز با پاسخگویی صحیح به سوالات آزمون و آموزش رایگان هدیه بگیرید.

دوره های رایگان GeoRS

با کلیک بر روی هر بخش آموزش ریگان آن را دریافت کنید. تمامی آموزش ها به صورت انلاین پخش می شوند

با خیال راحت خرید کن