آموزش رایگان استخراج آبراهه در آرک جی ای اس پرو

آموزش رایگان استخراج آبراهه در آرک جی ای اس پرو

در این آموزش می توانید نحوه ترسیم آبراهه (stream) را در نرم افزار arc gis pro با استفاده از فایل ارتفاع دیجیتال یاد بگیرید
نویسنده: admin
تعداد بازدید: 705
انتشار: 1402-7-27

استخراج آبراهه در arc gis pro

یکی از اطلاعاتی که از داده های ارتفاع دیجیتال استخراج می شود، آبراهه یه stream می باشد. این داده برای نمایش آبراهه های فصلی، دائمی یا موقت مورد استفاده قرار می گیرند. برای استخراج این داده های در نرم افزار های آرک جی ای اس راه حل های متفاوتی وجود دارد. در این مقاله ما سعی کرده ایم که با استفاده از نرم افزار جی ای اس پرو و ابزار های موجود در آن این داده ها را ایجاد کرده و نحوه نمایش آن بر روی سایر داده ها را آموزش دهیم. هدف اصلی این آموزش ایجاد شبکه جریان (Stream Network)، تولید یک شبکه  از لاین ها برا نمایش جریان آب در سطح زمین می باشد.

 

پست های مشابه:

1_ آموزش رایگان جی ای اس

2_ آموزش رسم شیپ فایل در آرک مپ

3_ طبقه بندی نظارت نشده در گوکل ارث

4_ آموزش دانلود تصاویر ماهواره ای ژئورفرنس شده

ترسیم آبراهه در آرک جی ای اس پرو

 

آرک جی ای اس پرو

ArcGIS Pro پلتفرمی تکامل یافته ای است که به کاربران خود امکان می دهد داده های مورد نیاز خود را ساخته و مدیریت کنید، نقشه های دو بعدی و سه بعدی بسازند و با استفاده از طیف وسیعی از ابزارها، پردازش پیشرفته ای و تجزیه و تحلیل سنگینی انجام دهند. هنگامی که نیازهای نقشه برداری و تجزیه و تحلیل خود را تکمیل کردید، زمان آن است که نقشه ها، داده ها و یافته های خود را به سرعت و به آسانی به عنوان یک نقشه دو بعدی یا صحنه سه بعدی، با کلیک یک دکمه، به اشتراک بگذارید. تمامی این ها گوشه ای از توانایی های نرم افزار arc gis pro می باشد.

 

روند ساخت ابراهه در جی ای اس پرو

برای تهیه آبراهه در آرک جی ای اس پرو سلسه مراحلی را باید پشت سر بگذارید تا از یک دادهه ارتفا دیجیتال، آبراهه خود را استخرتج کنید. در تصویر زیر این مراحل برای شما شرح داده شده است:

مراحل ساخت آبراهه در جی ای اس

 

با توجه به این نمودار می توان گفت شما در ابتدا به یک فایل dem نیاز دارید (آموزش دانلود ارتفاع رقوومی). بعد از وارد کردن این داده حال می توانید بر اساس این نمودار مرحله به مرحله جلو بروید. در ابتدا بخش arctoolbox را در قمست geoprocessing باز کنید. سپس وارد بخش hydrology شوید. در این بخش مجموعه از ابزار ها برای ایجاد داده های آبنشناسی در اختیار کاربر قرار گرفته است.

ابتدا ابزار fill را انتخاب کرده و فایل ارتفاع دیجیتال را به آن معرفی کنید.

در گام بهدی ابزار flow direction را باز کرده و خروجی مرحله قبل را به آن معرفی کنید. بعد از دریافت خروجی از این پردازش ابزار flow accumolation را باز کنید و خروجی مرله قبل را به آن معرفی کنید. در فایل خروجی می توانید آبراهه ها را مشاهده کنید. برای مشاهده نکات و آموزش های بیشتر فیلم آموزشی این بخش را مشاهده کنید.

 

 

سایر مطالب ناشر
دیتابیس در arcgis pro، برسی کامل و کاربردها + فیلم آموزشی
دیتابیس در arcgis pro، برسی کامل و کاربردها + فیلم … اگر بگوییتم که کارکرد نرم افزار جی ای اس پرو بر اساس دیتابیس و استفاده …
آموزش ساخت شیپ فایل در سامانه وب جی ای اس geors
آموزش ساخت شیپ فایل در سامانه وب جی ای اس … در این فیلم آموزشی می توانید نحوه ساخت شیپ فایل و داده های وکتوری در …
SearchCursor در ArcGIS pro
SearchCursor در ArcGIS pro این تابع یکی از مهمترین تابع های arcpy می باشد که در این مقاله بررسی …
آموزش طبقه بندی نظارت نشده در arc map + فیلم آموزشی
آموزش طبقه بندی نظارت نشده در arc map + فیلم … یکی از پردازش های مهم بر روی تصاویر ماهواره ای، طبقه بندی ان است که …
ارتباط با ناشر

admin

admin

وضعیت در سایت: مدرس

کامنت ها
Co

تعداد کل کامنت ها: 1
Us
مصطفی طحانی 1402-12-22
عالی

GeoRS.ir


خلاصه ای از GeoRS

هدف ما آموزش رایگان مباحث سنجش از دور و سیستم های اطلاعات جغرافیایی است. در این زمینه قابلیت هایی را فراهم کرده ایم تا به ساده ترین روش مباحث را یاد بگیرید و در نهایت سطح خود را در آزمون ها بسنجید.

آموزش و آزمون رایگان هدیه بگیر

در شبکه اینستاگرام ما هر روز با پاسخگویی صحیح به سوالات آزمون و آموزش رایگان هدیه بگیرید.

دوره های رایگان GeoRS

با کلیک بر روی هر بخش آموزش ریگان آن را دریافت کنید. تمامی آموزش ها به صورت انلاین پخش می شوند

با خیال راحت خرید کن