آموزش سه بعدی سازی نقشه های زمین شناسی به کمک نرم افزار گوگل ارث و فوتوشاپ

آموزش سه بعدی سازی نقشه های زمین شناسی به کمک نرم افزار گوگل ارث و فوتوشاپ

در این آموزش می توانید نحوه سه بعدی سازی انواع نقشه های زمین شناسی و توپوگرافی را با کمک نرم افزار های فتوشاپ و گوگل ارث مشاهده کنید
نویسنده: زمین و صنعت
تعداد بازدید: 172
انتشار: 1403-1-2

سه بعدی سازی نقشه زمین شناسی

در یک خلاصه از اهداف این آموزش می توان گفت به باز کردن نقشه زمین شناسی در محیط آرک جی ای اس، تبدیل فرمت داده ها و سه بعدی سازی بر پایه نرم افزار گوگل ارث پرو اشاره کرد. در مسیر این آموزش می توانید نحوه استفاده ار ابزار های محتلف در نرم افزار های arc gis و google earth را مشاهده کیند. سه بعدی سازی لایه های موجود و نمایش آن بر اساس ارتفاع واقعی سطح زمین می تواند دید مناسبی را جهت تجزیه و تحلیل منطقه در احتیار کاربر قرار دهد.

 

آموزش های مرتبط

 

نقشه زمین شناسی چیست؟

به طور سنتی، دانشمندان زمین شناسی تلاش های جمع آوری داده های میدانی خود را در نسخه دیجیتالی نقشه زمین شناسی قابل نمایش می کنند که معمولاً با استفاده از نرم افزار GIS (به عنوان مثال ArcGIS) ساخته می شود. در نتیجه، اکثر شرکت ها آرشیوهای بزرگی خواهند داشت که با اطلاعات GIS پروژه های خود ایجاد شده اند. با توجه به اینکه شرکت‌های بیشتری اکنون تصمیم می‌گیرند داده‌های میدانی خود را با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی جمع‌آوری کنند، در نهایت منجر به ایجاد یک مخزن بزرگ از داده‌های GIS می‌شود.

هدف این وبلاگ کمک به استفاده از این داده های ارزشمند و به اشتراک گذاری یک گردش کار کارآمد برای تبدیل نقشه زمین شناسی GIS دو بعدی (بدون داده های حفاری) به یک مدل زمین شناسی سه بعدی است. بخش اصلی این روش تخصیص یک جزء عمودی برای نقشه دوبعدی و در عین حال ارائه تفسیر نهایی از نقشه زمین شناسی است.

نقشه زمین شناسی

 

گوگل ارث در سه بعدی سازی

نرم افزار گوگل ارث در عین سادگی قابلیت های بسیار خوبی را در اختیار کاربران خود قرار میدهد. یکی از این قابلیت ها توانایی نموایش سه بعدی عوارض می باشد. این نرم افزار قادر است تا تمام عوارض اضافه شده و تصاویر خود را با ارتفاع واقعی نشان دهد. در این آموزش قصد داریم از این قابلیت جهت نمایش سه بعدی نقشه های زمین شناسی استفاده کنیم.

 

سایر مطالب ناشر
آموزش محاسبه ابعاد زمین در arc gis + فیلم آموزشی
آموزش محاسبه ابعاد زمین در arc gis + فیلم آموزشی در این پست آموزشی قصد داریم در مورد محاسبه ابعاد زمین با استفاده از تصاویر …
آموزش وارد  کردن داده های GPS به جی ای اس
آموزش وارد کردن داده های GPS به جی ای اس نقاط جی پی اس که نشان دهنده یک عارضه نقظه یا یک مکان خاص بر …
آموزش وارد کردن تصاویر گوگل ارث بصورت ژئورفرنس شده در نرم افزار Arc GIS
آموزش وارد کردن تصاویر گوگل ارث بصورت ژئورفرنس شده در … در این آموزش می توانید نحوه مشاهده، ذخیره و باز کردن تصاویر ماهواره ای گوگل …
آموزش نکات طلایی لیبل گذاری در gis + فیلم آموزشی
آموزش نکات طلایی لیبل گذاری در gis + فیلم آموزشی اگر قصد دارید لایه های خود را به درستی نشان دهید، تمام آن ها باید …
ارتباط با ناشر

زمین و صنعت

زمین و صنعت

وضعیت در سایت: مدرس

کامنت ها
Co

تعداد کل کامنت ها: 0

GeoRS.ir


خلاصه ای از GeoRS

هدف ما آموزش رایگان مباحث سنجش از دور و سیستم های اطلاعات جغرافیایی است. در این زمینه قابلیت هایی را فراهم کرده ایم تا به ساده ترین روش مباحث را یاد بگیرید و در نهایت سطح خود را در آزمون ها بسنجید.

آموزش و آزمون رایگان هدیه بگیر

در شبکه اینستاگرام ما هر روز با پاسخگویی صحیح به سوالات آزمون و آموزش رایگان هدیه بگیرید.

دوره های رایگان GeoRS

با کلیک بر روی هر بخش آموزش ریگان آن را دریافت کنید. تمامی آموزش ها به صورت انلاین پخش می شوند

با خیال راحت خرید کن