آموزش نکات طلایی لیبل گذاری در gis + فیلم آموزشی

آموزش نکات طلایی لیبل گذاری در gis + فیلم آموزشی

اگر قصد دارید لایه های خود را به درستی نشان دهید، تمام آن ها باید دارید لیبلی باشند که معرف آن لایه است. در این قسمت نحوه لیبل زدن در gis بررسی گردید
نویسنده: زمین و صنعت
تعداد بازدید: 2226
انتشار: 1401-12-3

لیبل زدن در gis

اگر به نقشه های مختلف مانند نقشه های زمین شناسی نگاه کرده باشید بر روی هر لایه نام آن را نوشته اند. به این کار لیبل گذاری در gis می گویند. این کار باعث می شود که کاربر به سادگی نقشه شما را درک کند. نقشه هایی که ارائه می دهید اگر لیبل نداشته باشند از نظر علمی قابل قبول نخواهند بود. از سمتی دیگر لیبل گذاری موجب می شود که کاربری که نقشه شما را مشاهده می کند. به سادگی بتواند راهنمای نقشه را نیز درک کند. چرا که یکی از دلایل استفاده از لیبل ایجاد ارتباط صحیح با راهنمای نقشه می باشد.

 

پست های مشابه

 

لیبل گذاری در جی ای اس

نرم افزار arc gis دو نوع لیبل گذاری را در اختیار کاربر قرار داده است. در نوع اول شما کافی است از ابزار labeling استفاده کنید. اما در نوع دوم کار باید به طور دستی اطلاعات مورد نیاز را نوشته آن را در محل مورد نیاز خود بنویسد. در قیلم آموزشی این قسمت هر دو مورد به علاوه آموزش لیبل در arc gis pro توضیح داده شده است. در ادامه در مورد label در جی ای اس صحبت خواهیم کرد.

 

label در آرک جی ای اس

این کار بسیار ساده است. ابتدا لایه مورد نظر خود را وارد نرم افزار arc map کنید. در این مثال ما از نقشه کاربری زمین منطقه کاکان استان فارس استفاده کرده ایم. همانطور که می دانید هر آبجکت (لایه) موجود در شیپ فایل فراخوانی شده، نشان گر یک کاربری خاص با مشخصات خاص خود می باشد. ما قصد داریم در این شیپ فایل نوع هر کاربری را بر روی لایه آن بنویسیم. در تصویر زیر لایه باز شده را مشاهده می کنید.

لیبل زدن در gis

 

حال بر روی لایه مورد نظر خود کلیک راست کنید و گزینه label feature  را انتخاب کنید تا ابزار لیبل زدن برای شما فعال شود. برای این کار از تصئیر زیر کمک بگیرید.

label در جی ای اس

 

حال با استفاده از ابزار فعال شده گزینه label manager را باز کنید در پنجره باز شده گزینه label filed را روی فیلد مورد نظر تنظیم کنید. این بهش بر اساس جدول توصیفی لایه شما عمل می کند. آن را بر روی هر فیلدی تنظیم کنید، مشخات آنن ستون را بر روی لایه ها شما می نوییسد. برای این کار می توانید از تصویر زیر کمک بگیرید.

لیبل در gis

 

 در نهایت مانند تصویر زیر نام هر لایه بر روی آن نوشته می شود.

لیبل جی ای اس

سایر مطالب ناشر
آموزش وارد  کردن داده های GPS به جی ای اس
آموزش وارد کردن داده های GPS به جی ای اس نقاط جی پی اس که نشان دهنده یک عارضه نقظه یا یک مکان خاص بر …
آموزش وارد کردن تصاویر گوگل ارث بصورت ژئورفرنس شده در نرم افزار Arc GIS
آموزش وارد کردن تصاویر گوگل ارث بصورت ژئورفرنس شده در … در این آموزش می توانید نحوه مشاهده، ذخیره و باز کردن تصاویر ماهواره ای گوگل …
آموزش سه بعدی سازی نقشه های زمین شناسی به کمک نرم افزار گوگل ارث و فوتوشاپ
آموزش سه بعدی سازی نقشه های زمین شناسی به کمک … در این آموزش می توانید نحوه سه بعدی سازی انواع نقشه های زمین شناسی و …
ارتباط با ناشر

زمین و صنعت

زمین و صنعت

وضعیت در سایت: مدرس

کامنت ها
Co

تعداد کل کامنت ها: 2
Us
arya ahmedy 1402-1-13
کاملا واضح
Us
arya ahmedy 1402-1-9
بسیار عالی

GeoRS.ir


خلاصه ای از GeoRS

هدف ما آموزش رایگان مباحث سنجش از دور و سیستم های اطلاعات جغرافیایی است. در این زمینه قابلیت هایی را فراهم کرده ایم تا به ساده ترین روش مباحث را یاد بگیرید و در نهایت سطح خود را در آزمون ها بسنجید.

آموزش و آزمون رایگان هدیه بگیر

در شبکه اینستاگرام ما هر روز با پاسخگویی صحیح به سوالات آزمون و آموزش رایگان هدیه بگیرید.

دوره های رایگان GeoRS

با کلیک بر روی هر بخش آموزش ریگان آن را دریافت کنید. تمامی آموزش ها به صورت انلاین پخش می شوند

با خیال راحت خرید کن